انواع بازی سنتی (قدیمی و محلی) ایرانی برای خانه نشین ها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 16 آبان 1398
بازدید : 23
نویسنده : admin


انواع بازی سنتی و قدیمی خانگی
مسابقه قوطی کبریت
برای انجام بازی سنتی قوطی کبریت، باید بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از هر تیم بخواهید در حالی که دستشان را در پشت خود به هم قلاب کرده‌اند،در صف پشت سر یکدیگر بایستند.
نخستین فرد از هر دو صف پوشش قوطی کبریت را روی بینی خود قرار می‌دهد و با شنیدن صدای «شروع»، تنها با استفاده از بینی، قوطی کبریت را به بازیکن بعدی صف منتقل می‌کند و این کار به همین صورت تا پایان صف ادامه می‌یابد.
اگر هر یک از بازیکنان قوطی کبریت را بیاندازند، دوباره این حرکت از نفر اول صف شروع خواهد شد و به همان صورت مجددا ادامه خواهد یافت. اولین تیمی که پوشش قوطی کبریت را به انتهای صف برساند برنده بازی خواهد شد.

پاس پرتقال
بازیکنان را به دو تیم تقسیم کنید و از آنها بخواهید در دو صف در دو ردیف، بغل دست یکدیگر بنشینند. دو تیم باید در طول زمین روبروی یکدیگر قرار گیرند. سپس به نخستین بازیکن هر یک از تیم‌ها پرتقالی داده می‌شود.
با علامتی که داده می‌شود، نخستین بازیکن هر یک از تیم‌ها پرتقال را بین پاهای خود قرار می‌دهد و تنها با استفاده از پاها، پرتقال را به بازیکن بعدی می‌دهد. پرتقال به همین روش تا انتهای صف می‌رود و سپس دوباره به همین صورت به بازیکن نخست در صف بر می‌گردد.
هر بازیکنی که پرتقال را بیاندازد، بدون توجه به اینکه پرتقال کجا غلطیده است، تنها با استفاده از پا باید دوباره آن را بردارد. هر پرتقالی که میفتد باید دوباره به نخستین بازیکن تیم برگردانده شود و این جریان مجددا تکرار گردد و این موضوع ممکن است بدین معنی باشد که بازیکن مجبور به حرکت کردن روی نشیمنگاه خود می‌باشد.
نخستین تیمی که پرتقال را ابتدای صف به انتها برساند و مجددا برگرداند،برنده بازی خواهد بود.در گونه دیگری از این بازی ،بازیکنان پرتقال را به جای نگهداشتن بین پاها،بین چانه و گردن خود نگه می دارند و مجددا آن را بدون استفاده از دست پاس می دهند.البته این نوع بازی ،ممکن است کمی دشوار و ناراحت کننده باشد.چرا که بازیکنان باید با یکدیگر خیلی صمیمی و راحت باشند.
پانتوميم
يکي از قشنگ‌ترين و خنده‌دار‌ترين انواع بازی سنتی که مي‌شود در اين مواقع انجام داد، بازي پانتوميم است. افراد به دو گروه تقسيم مي‌شوند.
يکي از گروه‌ها يک کلمه انتخاب می‌کند و به يک نفر از افراد گروه مقابل مي‌گويد. اين فرد با اجراي پانتوميم بايد در زمان مشخص افراد گروه خودش را به کلمه مورد نظر برساند و به همين ترتيب گروه بعدي ... . 
اين بازي روش ديگري هم دارد و آن اين است که يک نفر يک جمله را در ذهنش انتخاب مي‌کند و شروع مي‌کند به اجراي کلمه‌هاي مختلف اين جمله به صورت جدا جدا، هر بار يکي از کلمه‌ها را با پانتوميم اجرا مي‌کند تا دوستان يا خانواده‌اش، جمله را يکي‌يکي از روي کلماتش کشف کنند.
منچ بازي 
بازی ساده، سرگرم کننده و گروهی «منچ» ۹8 ساله شد. ۹8 سال پیش، یعنی در سال ۱۹۱۴ میلادی، یکی از اهالی شهر مونیخ آلمان به نام یوزف فریدریش اشمیت، نوعی بازی دسته جمعی اختراع کرد.
این بازی را امروزه همه ما می‌شناسیم. نام اصلي آلماني آن: Mensch! rgere dich nicht به معني: «عصباني نشو مرد!» بوده و علتش هم اين است که وقتي مهره‌ بازيکني توسط مهره‌ بازيکن ديگري جايگزين مي‌شود بازيکن اول مي‌بايست دوباره به خانه‌ نخست برگردد و همين موجب عصباني شدن و يا جوش آوردن او مي‌شود.
براي همين بر روي جعبه ي بازي کلمه Mensch چاپ مي‌شود. بازي منچ به سال هاي دور باز مي‌گردد. محل پيدايش اين بازي در ايران، هند يا چين بوده است. کافي است يک صفحه اين بازي و مهره‌هايش را بخريد و دو هم سرگرم باشيد.

منبع: setare



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ytgfred و آدرس ytgfred.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com